Dnevnik

Achilles
u Dnevnik

Shrinkflation - cijena viša, gramaža manja

Engleski termin shrinkflation u ekonomiji jednom riječju opisuje fenomen kad proizvođači dižu cijene proizvoda tako što smanjuju veličinu inače uobičajenih pakiranja računajući kako će potrošači teže primijetiti smanjenje nego poskupljenje, iako se i u jednom i u drugom slučaju radi o poskupljenju gledano prema jedinici težine. Doslovan prijevod na hrvatski bi glasio smanjflacija, ali on (još uvijek) nije zaživio.

Primjer koji je u ekonomskim krugovima najčešći je Toblerone. Još 2010. godine pakiranje Tobleronea je s 200 grama smanjeno na 170 grama tako što su povećali razmake između ''planina''. Cijena je, naravno, ostala ista. Možda u Hrvatskoj najpoznatiji slučaj je onaj s početka 2022. kad je Cedevita naprosto izbacila 100 grama iz svog pakiranja. Uz cijenu je ista ostala i veličina ambalaže. Iako su na ambalaži istaknuli da je neto masa proizvoda 900 grama, zadržavši veličinu ambalaže pokušali su zavarati potrošače.

Imate li vi neki primjer koji ste uočili? Ili ako ne, mislite li da će ovaj nezahvalni trend uzimati sve veći mah?

Nebu išlo!

Za više sadržaja trebaš se prijaviti ili otvoriti korisnički račun.